Tuesday, March 16, 2010

Mencari Ketenangan Hati...

Sampai bila nak cmni..huhuhu... apa yang aku mahu.. diri sendiri pun tak tahu.. semua serba xkena..dr dulu hingga sekarang... tp rite now ada la perubahan sket... Orang kata klu berzikir nie dapat tenangkan hati... sejak aku mengamalkan zikir nie alhamdulilah.. ada lah perubahan sket... ketenangan hati...

“Ingatlah, dengan berzikir (mengingati Allah) jiwa kamu akan tenang".
(Surah Ar-Ra’ad, ayat 28)

Solat aku pun terjaga skang... :)... penting tue..tuk perubahan diri..hikhik... nak kawen katakan... Satu jek lagi kelemahan aku nie... xsabar... seriusly aku tak sabar... nak marah jek.. klu lambat siap ar.. tp ngan orang tak nampak sangat tp ngan Alan..........perghh pantang.... kikiki.. sian dia... tengah berusaha nie... perbaiki diri..harap2 dia dapat bersabar...

Zikir tasbih (subhanallah), tahmid (alhamdulillah) dan takbir (allahhuakbar);
masing-masing 33 kali setiap kali, pada setiap hari.


Klu xtenang... amalkan lah nie... InsyaAllah tenang hati... :) Sejuk jek...



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails