Thursday, October 14, 2010

my laptop n my luvly camera Nikon DSLR

YA Allah a[a lah dugaan yang aku terima nih....
hari Isnin lepas rumah di Taman Setapak Indah, Setapak
dah kene masuk orang.... eiiii gilernye pencuri
sedih giler barang yg paling disayangi dah xde... kene curi...
Patutla
malam sebelum kejadian xdapat nak tido lena sampai kul 4 malam terpinga2 mata
nie xnak tido... pelik rasanya, hari bekerja plak xpenah2 aku stay up kat opis stay up plak sampai kul 11... dalam perjalanan kete dapat call dr kakak kata umah kene masuk pencuri...
wahhhhhhhhhhhhhhhhh kecewanyaa.... sampai lutut pun dah mengeletar...
Allahhuakbar....:( kenapalah jadi cmni...
Muala pelik gak cmne kakak leh tahu umah kene masuk pencuri.
Upernye housemate ada no kakak sbbb masa hp kene bar, guna hp kakak msg dia.
HP aku? ter silent sbb pagi tue pegi tgk boss meningal dunia... after dat terlupa
nak tukar....

Sampai je rumah cek apa yg hilang.
mmg comfirmla... laptop n camera... xperasan lagi hp pun hilanng masa tue..

G la wat report Polis kat Gombak, pastu dia suh g Balai Polis Setapak pulak...
ishhh macam2... nak tggu org wat report dah berejam... pastu pegi balai polis nie pun berejam...
YA Allah rasa seksanye... penat semua ada... perut dahla lapar
Tuanang pun dah penat... tp terpaksalah sbb sayang...:)
Pas wat report kali kedua dia kata dalam masa sejam dia datang ngn photpgrapher dia
nak tgkap gmbbar... dalam masa sejam tue aku g cari mangga kunci
Boleh plak kat kedai terdekat magga dah abis.... Ye la nak cri kedai lain pun dah tutup dah kul ! pun...
so carila samapai ke sr rampai...KK Mart... itu pun magga tinggal satu je... mahal lak tue mmg xde pilihan lah kene beli gak... harganya RM25inggit....
waaaaaaaaaa.... then sambil2 tue bli maggi cup makan dalam kete...
smpai umah housemate ada so Tunang pun balik...sian lak kat dia
gara2 kita dia penat n tido lambat.... suh la dia balik..
Abg polos pun call 2 org datang sorang tukang tulis2 sorang gik tukang tangkap gambar
n amik fingerprint..... hmmm pencurik zaman skang mana ada tinggal finger print lor...

Apa2 pun redha je dengan apa yg terjadi... mgkin dugaan atau pengajaran
supaya lebih berhati2.......



1 comment:

kakyong said...

nurul.. baru tau.. baru belek blog ni...
pas ni lebih berhati2 ya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails