Tuesday, April 21, 2009

Hari Minggu

Pada hari minggu yang lepas...aku pergi menghadiri seminar buss yang Alan join tue..seperti biasa aku akan menemaninya..almaklumla ...hmm..hmmm....nak join tak layak lagik...so ikut jekla..seperti yang dia kata "I need you to support me."...ahaks..terharunnye..apa2 pun sbb aku nak dia banyak duit n kaya...aku ekott...ehehe..takdelah...aku pun akan join jugak tp disebabkan masalah teknikal yang tak dapat dielakkan so aku bantu dia dulu...then bila da cukup umo baru aku join.ehehehe..Best jugak seminar tue...huhuh banyak pengalaman-pengalaman merak yang berharga...mostly si budak hafiz nie la(alamak terlupa nak mik gambar)tp dia iras2 Nabil Raja Lawak tue..ahakssss...umo dia baru 23 n wat busines nie 3bulan jek lagik satu tangga dia nak dapek gaji 6 angka...........fuhhhhhhhhh......bangga dowl.....cmne dia leh wat dahla tak keje....mana dia dapat downline2 nih.....mmg best la....after abih seminar nie...aku n alan anta si wan n lan ke selayang (downline baru alan) then after that dia nak anta aku balik...sembang punya sembang aku terbagitau yang abah(bakal bape mentua aku)ajk tido putrajaya bincang pasal buss.....ahaksssssss masakkkkkkkk aku!!!...mmg salah aku lewww terbagi tahu dia..apa lagi dengan cepatnya dia call abah...."Abah betul ke abah ajak Pu3 tido rumah kita?" dalam banyak2 soklan itu yang ditanya....aishhhh......tak dapat diselamatkan....dalam hal ni comfirm aku takleh elak...huh...nak taknak....aku kena nak jugak..haishhh klu anak leh cubit2 lagik..ini...aishh...takkan nak cubit kot....ayat power plak kuar...."You luv me or not"...sehhh...aku pun turunlah dari keta g amik baju-baju aku......ondaway dalam perjalan nie....banyak aku fikir ..... ish malunye aku...klu mak tau nih...masaaakkk aku....mau dia suh balik jugak umah aku....macam2 lah yang aku fikir....malu takut mak mentua marah lah..ish..macam2la..hehhehe......before balik drang ordef MC D but aku n alan order KFC...fast food lagik..hmm...gemuksssla...Sampai umah...aku dok blik kak long mandi then sementara drang dah lapo drang makan dulu...pas mandi baru aku g makan ngan drang...dah tak lalu dah..tp sumbat gaklah...hehehe.....aku dah rasa lain dah badan aku nie...tp takpe aku maintain jek..after makan abah pun mulakan perbincangan tetang business..alan, abah, kak long and aku hehheh....borak punya borak..aku tak sedar yang aku asyik kene kan alan...ahh...masak aku....mau dia majuk ni compom..memang compom...mata da tak tahan dah...nasib baik abah dah ngantuksss.....aku pun masuk lew tido....aishhh leh plak dia call tgh2 tido...hahahha..dia kata dia ngajuk ngan aku sbb asyik kene kan dia....hhahahaha...tul tak aku cakap dia majuk..hmm..then after pujuk memujuk..aku pun tdoqla ................................................

Aku tersedar dah kul 9..ish ish...anak dara apa bangun lewat..kat umah mak mentua nie...ish ish...bangun jek aku terus g mandi....kak long pun dah bangun.. selesai semua aku kuar dari bilik n tgk takde pun makk abah bila tanya..abah n mak dah blik pagi td sbb ada prospek..wakakakkaka....tak dapat den nak jumpo...prospek punya pasal..tp takpe lah..nti jumpa lagik..bersungguh tau mak n abah wat bisness nie...takpe harap2 ALAN pun macam tue jugak..InsyaAllah..

Pagi nie tak wat pape juz kemas bilik alan sket2 tolong dia susun kertas2 bisness dalam fail...then hmm...aku baca diari2 dia..CIRI CIRI PEREMPUAN IDAMAN...hmmm..baca satu persatu..hmm ni mcam aku jek..ni cm aku jugak..tue pun cam aku jugak...hmm poyo seh..aku rasa semuanye cm aku....ahakss diari tue di tulis pada tahun 2003..klu tak salah aku lah...hm..tak sangka lah plak..takdir kot..ehehe...tgh2 aku syok baca diari2 nie...tiba2 dia tarik satu fail n sorokkan..aku pun pelik la..apa hal plak mamat nih..aku pun tak pueh hati lah..aku cakap la aku nak tgk apa tue..dia tak nak bagik gak..aku mintak lagi..tak bagik.mintak lagik..tak bagik..kene guna taktik kotor nie...hmm...aku mintak lagi...dia tak bagik..TADAAAAA....aku pun majukla...hmm...buat tak tau jek.....dia pun pujuk balik..ehehe..berjaya gak..tp aku sombong lagik...bila dia kata "ok lah tgkla...tp nie personal la tak sesuai untuk awk tgk pas kawin bolehla.." hehhe...biasalah aku nie dogil nak tgk jugak..hehe...dia pun bukak file tue..slow2 nak bukak..ish nie tak sabar nie.....hmm..tp aku buat muka tak de perasaan..rupa2 nye gambo2 dia dengan awek dia kat sarawak...aku agak terkejutla...tercengang...tp....kisah lama..amboi posing tak tahan seh..takpelah..dah perkara lama..pompuan tue pun da kawen katanya...aku tak kisah lah..its ok..semua kenangan lama....masing2 ada kenangan lama..berdoa jelah untuk kebahagiaan hari ini....

Petang tue g alamanda..kak long n kak ngah ikut skalik..g makan untuk tgahari wl,pun da nak dokat malam..hahahha.....then sementara g tgk wayang g main game..ehehe..lama tak main game..teringat masa zaman2 diploma nih..g main game kat SOGO n Maju junction..ehehhee....beli tiket wayang dapat kul 9... lambat lagih ni..so blik umah dulu kemas2 barang semua..8.30 baru bertolak blik g alamanda...untung lew umah dekat jek..ehehe..Tajuk movie kali ini adalah "Confessions of a Shopaholic"
Best tau citer nie...gilersssla..ada org sanggup abiskan duit tuk shopping sampai nak ghakk.....paham ke tak korang nie bahasa aku ehehehhe...pepaham jelah ye...at the end dia dapat kawal diri dia drpd asyik nak shopping je....n the best seperti biasa dapat jugak hero yang hensem....wawawa...haiiii...indahnye klu hidup nie cm drama..tersusun jek jalan citernye...hmmm.

Pas abis apa lagik balikla.....ehehehhe...aku da tak larat tahap cipan dah...almaklumla tak cukup tido...balik nie...sure tido seh......



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails